مداحی با نی

مداحی با نی

مداحی با نی 

در مراسمات ترحیم بهتر است که مداحی همراه با ساز نی یا همان نی نوازی اجرا شود زیرا حزن بیشتری به مراسم می دهد و مراسم را پر شورتر میکند. مداح باید به تمام جزئیات کار تسلط کامل داشته باشد. درصورتی‌که مداح حرفه‌ای نباشد و همینطور زمان‌شناس نباشد مراسم برای مهمانان خسته‌کننده شده و باعث رنجش صاحب عزا می‌شود.صدای مداح کاملا سلیقه ای است و باید کاملا سوزناک باشد.منظور از تسلط این است در تایم یک ساعت بتواند قراعت قرآن تقدیر و تشکر و خواندن زبان حال به درستی انجام دهد.

مداحی با نی یکی از شاخه‌های هنری ایران است که از زمان‌های قدیم بسیار مورد توجه بوده و همچنان هم پایداری خود را حفظ کرده است. در این هنر، نوای نی با آواز مداحی ترکیب شده و به گونه‌ای صدایی شفاف و مهربان را بوجود می‌آورد که قلب و روح شنونده را پر از احساسات عمیق و معنوی می‌کند.

انتخاب مداح از قسمت‌های بسیار مهم مراسم ختم است.

مداحی پسر جوان

 

مداحی با نی زدن صوتی

به طور کلی، مداحی با نی زدن صوتی یک شیوه‌ی متمایز از مداحی است که در آن مداح با گوشی و کابلی که به دستگاه متصل است صدای نی را پخش می‌کند. این شیوه از مداحی به صورت سنتی در فرهنگ ایرانی ریشه دارد و معمولاً در مراسمات مذهبی و عزاداری‌ها بکار می‌رود.

 این شیوه از مداحی بدون حضور نوازنده است و صدای نوازنده و ساز نی ضبط شده از قبل است و در مراسم پخش میشود. در مداحی با نی زدن صوتی نیازی به آشنایی با اصول موسیقی و همچنین دانش و تجربه در زمینه‌ی ساز نی نیست. به عنوان مثال مداح زمان اجرای مراسم کلا چند نوع تکنوازی نی در گوشی دارد که به عنوان زیر کلام پخش میکند و مداحی را آغاز میکند. کوک نبودن صدای نی با مداح تاثیری دراجرای مراسم ندارد

مداحی با نی زدن صوتی می‌تواند بر احساسات و هیجانات شنوندگان تأثیر بگذارد و چگونه به عنوان یک ابزار برای ایجاد حس هنری مهمان تاثیر گذار باشد. به مداح خود توضیح دهید که چگونه میتواند با صدای نی مسلط در اجرای برنامه باشد. و از مداح بخواهید نمونه ای با این منظور برای شما از طریق شبکه های مجازی ارسال کند این روش نی زدن صوتی به عنوان یک هنر مستقل، قابلیت‌ها و پتانسیل‌های خاص خود را دارد و در صورتی مورد استفاده قرار میگیرد که ساز نی ممنوع باشد

دانلود مداحی با نی و فلوت صوتی

دانلود مداحی با نی برای پدر
دانلود با کیفیت بالا

 دانلود مداحی با نی برای مادر
دانلود با کیفیت بالا

دانلود مداحی جوان ناکام
دانلود با کیفیت بالا

هماهنگی و رزرو تاریخ

برای رزرو تاریخ برگزاری مراسم ختم، ابتدا باید مکان برگزاری را مشخص کنید. سپس بر اساس شرایط شما، میتوانید یک تاریخ برای برگزاری مراسم انتخاب کنید. در نهایت، شما می توانید تاریخ مورد نظر خود انتخاب کرده و در اولین فرصت به مهمان ها و مجموعه یا مراسم دهنده ها هماهنگ کنید و برای رزرو تاریخ اقدام کنید. سعی کنید برای رزرو مداح و نی نوازی برای مراسم چهلم ، سالگرد ، هفتم ، حتما از یک هفته قبل هماهنگی و رزرو را انجام بدهید. زیرا در روزهای پنجشنبه و جمعه ترافیک مراسم هست و باید حداقل از یک هفته قبل رزرو شود برای مراسم سوم و خاکسپاری در اول فرصت تماس بگیرید

مداحی مادر

بهترین روش انتخاب مداح و نوازنده نی برای مراسم ختم

بهترین روش ممکن شناخت مداح این است که نمونه کار مداح را به صورت حضوری ببینید. اگر شرایط برای دیدن نمونه حضوری فراهم نبود از مداح بخواهید که نمونه اجرای خود را از طریق شبکه های مجازی ارسال کنید. تاکید داشته باشید نمونه ای که برای شما ارسال میشود خود شخص مداح باشد فیلم ارسالی از شخص دیگری نباشد.بدین منظور که فیلمی که برای شما ارسال میشود یک مداح حرفه ای باشد و شما نمونه کار را دیده و پسند میکنید و بعد در روز مراسم شما با یک مداح مبتدی رو به رو خواهید شد.

روش مداحی با نی در بهشت زهرا

 

مداح نقش بسیار مهمی در اجرا برنامه دارد مثلا چگونگی شروع مراسم و تیپ, ظاهر ,راس تایم حضور داشتن در سر مراسم معمولا در بهشت زهرا روش مداحی به صورت دشتی و دشتستانی اجرا میشود و مداح از دوری فراق میخواند.

و زبان حال مرحوم و نوازنده نی حزن این اجرا را بیشتر میکند.خیلی زیباتر و حزن انگیز تر میشود که تک نوازی نی در مراسم داشته باشید. بهتر است که مداح را از یک سایت معتبرهماهنگ کنید.

حتما و حتما نمونه اجرا او را قبل از برنامه مشاهد کنید.

مداحی سوزناک برای مراسم ترحیم

بیان مداحی سوزناک به طور کلی به معنای بیان دردها و اندوه‌هایی است که صاحبین مراسم در غم از دست دادن عزیزشان در زندگی خود تجربه کرده اند. این نوع مداحی‌ها بیشتر در زمان خاکسپاری تا چهلم مناسب است، . از جمله موضوعاتی که در مداحی سوزناک مورد بحث قرار می‌گیرد، می‌توان به مسائلی همچون دردهای جسمانی، از دست دادن عزیزان، اختلافات خانوادگی، فقدان امنیت و آرامش، بیماری‌های جسمی و روانی و… اشاره کرد. و شرایطی که مرحوم داشته یا در چه شرایطی این دنیارو ترک کرده اشاره کرد.

هنر نی نوازی در فرهنگ ایرانیان

 نی نوازی یکی از شاخه‌های هنری ایرانی است و جزو سازهای سنتی ایرانی استفاده محسوب می‌شود. این نوع نوازندگی، نی با تلفیقی از صدا و نفس و مالش سوراخ ها هنر نمایی خود را به نمایش میگزارد.

از آنجایی که نی در فرهنگ ایرانی به عنوان یکی از سازهای مرتبط با روح نوازی و عرفان شناخته شده است، مداحی با نی اغلب با مضامین مذهبی و عرفانی همراه است. در ادامه به برخی از مضامین مداحی با نی پرداخته خواهد شد:

  • مداحی با نی در مراسم های ترحیم و عزاداری به کار می‌رود. در این نوع مداحی، نوازنده نی با نوایی متفاوت از سایر سازها، در جلوه‌هایی حزن و ناله خود را نشان میدهد و ساز نی البته در مراسم های جشن مذهبی هم کاربرد دارد
  • مداحی با نی در مراسم ترحیم و نوحه سرایی به منظور یادبود فرد فوت شده به کار می‌رود. در این نوع مداحی، نوازنده نی با نوایی حماسی، دلتنگانه و اندوهگین، عزاداری برای یا د فرد فوت شده اجرا میکند
  • مداحی با نی در موسیقی معروف “نیایش” به کار می‌رود. در این نوع مداحی، نوازنده نی با نوایی عاشقانه و زیبا، حال و هوای عشق و عرفان را به تصویر می‌کشاند و گویایی از رابطه بین انسان و خدا می‌باشد.
  • مداحی با نی در ترانه‌های محلی و قومی به کار می‌رود. در این نوع مداحی، نوازنده نی با نوایی شاد و غمگین یه صورت زیبا، از فرهنگ و زندگی مردمان محلی و قوی در ارتباط است
چرا در بهشت زهرا در قطعات شلوغ مراسم نگیریم ؟

کار مداحی با نی را حتما در قطعات خلوت بگیرید و حتما قبل ازگرفتن مراسم خود با کارشناسان ما در تماس باشید.

دلیل نگرفتن مراسم در قطعات شلوع این است که وقتی شما مراسم را شروع میکیند قبر های بقل هم همزمان با شما مراسم دارند و صداهای مداح ها با هم قاطی میشوند و مشکلاتی مانند :

  • رفت و آمد های زیاد
  • بلند شدن گرد و خاک
  • نداشتن تمرکز مداح و نوازنده نی
  • نداشتن آرامش کافی مهمان
  • پذیرایی نامناسب از مهمان ها

همه این ها باعث میشود شما مراسم عالی نداشته باشید.

حتما توصیه میکینم قبل از گرفتن مراسم نوع مراسم و قطعه خود را با ما مطرح کنید.

سازهای قابل استفاده در مراسم ترحیم
  • نی
  • فلوت
  • دف
  • تار
  • ویولن
  • سنتور

گروه آوا و نوا توانسته است بهترین مداح های کشور را جهت اجرای مراسم ترحیم برای شما عزیزان فراهم کند تنها کافیست که یک تماس با ما داشته باشید تا ما بتوانیم بهترین مشاوره را خدمت شما عزیران ارائه دهیم.


در چه مراسماتی از این خدمات مداحی با نی استفاده کنیم ؟

  • ختم
  • چهلم  
  • سالگرد
  • مراسم یادبود
بهترین مکان ها برای گرفتن مراسم ختم

پیشنهاد ما به شما عزیران این است که در :

  • سالن اجتماعات
  • رستوران ها
  • تالار ها
  • سفرخانه ها

اجرا کنید ، در آخر اگر شرایط مناسب نبود و یا در منزل شرایط گرفتن اجرای مداحی با نی نیست میتوانید در سر مزار مراسم را اجرا کنید. دلیل اینکه ما می گوییم در سر مزار نگیرید اینست که در فصل هایی که هوا سرد هست شما با باران و سردی هوا مواجه میشوید و در فصل گرما با گرمی زیاد هوا تشنگی مهمان ها مواجه میشیود اجرای مراسم بسیار طاقت فرسا میشود. پس در نتیجه سعی کنید کار مداحی با نی را تا جایی که امکان دارد در منزل یا تالار بگیرید

رزرو گروه مداحی با نی

اگر شما با گروه خاصی یا شخص مداحی کار میکنید حتما قبل ازچاپ اعلامیه یا دعوت از مهمان ها از مداح در نظر گرفته شد بپرسید که آیا در آن ساعت وقت خالی دارد؟ و میتواند برای اجرای مراسم خدمت شما برسد یا نه ؟

این یک مسئله بسیار مهمی است ؟ خیلی برای گروه ما پیش امده که صاحب مراسمی که سال ها با ما کار میکند یک دفعه برای یک تاریخی به ما زنگ میزند و ما چون مراسم را از قبل رزرو کرده ایم و نمیتوانیم خدمت برسیم و صاحب اعزا ( مشتری گروه آوا و نوا ) به زحمت می افتد تا دوباره بتواندگروهی را پیدا کند و هماهنگی های لازم را با گروه انجام دهد. البته این شرایط در مراسم خاکسپاری صدق نمی کند زیرا مراسم خاکسپاری بسیار اتفاقی رخ می دهد و صاحبلان عزا به ناچار و در کمترین فرصت باید مراسم را رزرو کنند.

 


نکات مهم در اجرای مداحی با نی در مراسم ترحیم

تایم اجرای مراسم ۴۵ دقیقه الی ۱ ساعت است ولی سیستم صوتی و حضور خواننده و نوازنده نیم ساعت از زمانی که اعلام ساعت میشود حضورشان زودتر است.

مثلا دعوت از مهمان ها از ساعت ۲ الی ۴ بعدظهر است. تایم حضور گروه ساعت ۲ است و تایم اجرای گروه ۲/۳۰ الی ۳/۳۰ است ،

اجرای مداحی با نی در مراسم ترحیم، یکی از بخش‌های مهم و ارزشمند مراسم‌های عزاداری است. برای اجرای موفق مداحی با نی در مراسم ترحیم، نکات زیر را می‌توان در نظر گرفت:

  •  انتخاب نی مناسب: حتما در نظر بگیرید که نوازنده نی را جدا و مداح را جدا هماهنگ نکنید این بسیار کار اشتباهی است امکان دارد که هماهنکی لازم با هم نداشته باشند و مراسم حرفه ای اجرا نشود.
  • انتخاب مداحی مناسب: برای اجرای مداحی با نی در مراسم ترحیم، باید مداحی مناسب را انتخاب کرد. مداحی باید با مضمون مراسم همخوانی داشته باشد و احساسات عمومی مردم را بیان کند.
  •  حفظ هماهنگی: در هنگام اجرای مداحی با نی در مراسم ترحیم، باید هماهنگی با سایر مداحان و موسیقی‌دانان را حفظ کرد و صداهای خود را با دقت و احساس انتقال داد.
  •  توجه به زمان: برای اجرای مداحی ، باید به زمان دقت کرد و مداحی را به مدت مناسبی ادامه داد. همچنین، باید در هنگام توقف‌های مداحی، به تعادل در زمان و احساسات دقت کرد.
  •  رعایت ادب: در هنگام اجرای مداحی با نی در مراسم ترحیم، باید به رعایت ادب و احترام به مراسم و حاضرین دقت کرد. همچنین، باید از بیان کلمات و اصطلاحات نامناسب خودداری کرد.
  •  استفاده از احساسات: در اجرای مداحی با نی در مراسم ترحیم، باید از احساسات خود استفاده کرد و با صدای آرام و غمگین خود، احساسات حاضرین را به خوبی بیان کرد.
  •  نوآوری در نواختن نی: برای جلب توجه حاضرین و اجرای موفق مداحی با نی در مراسم، می‌توانید از نوآوری در نواختن نی استفاده کنید و تلاش کنید صدای خود را به صورت منحصر به فرد و جذاب بیان کنید.
  •  مهارت در مدیریت هیجانات: در هنگام اجرای مداحی با نی در مراسم ترحیم، باید مهارت در مدیریت هیجانات خود و حاضرین را داشته باشید و تلاش کنید با صدای آرام و غمگین خود، احساسات حاضرین را به خوبی بیان کنید.

 

چرادر مراسم چهلم با آوا و نوا هماهنگ کنیم؟
  • اجراء بیش از ۱۰۰ مراسم های مختلف در ماه
  • تسلط و تجربه کافی در این امر
  • در صورت نارضایتی از برگزاری مراسم وجه پرداختی عودت می شود ( ضمانت کیفیت اجرا)
  • مشاهده نمونه کار به صورت حضوری هم به صورت ارسال از طریق شبکه های اجتماعی
  • عقد قرارداد حضوری و قانونی
  • تعهد در اجرای صحیح و به موقع
  • به کارگیری نیروی آموزش دیده جهت بالا بردن کیفیت
  • خدمات با کیفیت و آبرومندانه
  • دارا بودن مجوز از انجمن موسیقی ایران
  • تجربه و سابقه چندین ساله در این زمینه

فرم مشاوره قبل از مراسم

 

[شناسه دکمه = “۲”]

گروه آوا و نوا

گروه آوا و نوا

امتیاز این مطلب
5/5

مطالب جذاب

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.