مداحی سوزناک با نی

مداحی سوزناک با نی

مداحی سوزناک با نی

مداحی سوزناک یکی از انواع مداحی های مرتبط با مرثیه سرایی و ترانه سرایی در مراسمات ختم می باشد. در این نوع از مداحی ها، مداح با استفاده از کلمات و عباراتی که حاکی از درد و غم و اندوه هستند، احساسات و عاطفه های خود را به نمایش می گذارد و با استفاده از آن، برای شنوندگان اثری شنیدنی و احساسی ایجاد می کند. تا بتوانند مستمع را به گریه بیندازند تا از غم و اندوه خالی شوند و نیز، نوازندگی نی یکی از سبک های موسیقی سنتی ایرانی می باشد. در این سبک، نوازنده با استفاده از نی، صدایی را تولید می کند که قادر است احساسات و عواطف شنوندگان را به خود جلب کند و آنها را به سوی وضعیتی از آرامش و خلوص دعوت کند. اگر می خواهید با موضوع “مداحی سوزناک” و “نوازندگی نی” بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید

 

مداحی با نی برای پدر

مداحی با نی یکی از شیوه‌های سنتی و زیبای اعلام احترام و تقدیر به شخصیت‌های مربوط به مذهب و فرهنگ مردم ایران است. مداحی با نی برای پدر، می‌توانید با بررسی ارزش‌هایی که پدر در خانواده خود داشت، شروع کنید. به عنوان مثال، ارزش‌هایی مانند پشتیبانی از خانواده، حفظ و حراست از آرامش خانواده، رحمت کشیدن و یا زجر کشیدن پدر پرورش فرزندان، مهربانی در خانواده خاطرات با تک تک اعضای خانواده می‌توانند مضامین خوبی برای مداحی با نی برای پدر باشند. بعد از شناسایی مضامین مورد نظر، می‌توانید با استفاده از این مضامین، یک شعر زیبا برای مداحی با نی برای پدر بگویید. در نوشتن شعر، بهتر است از عباراتی استفاده کنید که درک آسانی دارند و برای همه قابل فهم باشند.

مداحی دشتی سوزناک

مداحی دشتی سوزناک یکی از انواع مداحی است که به طور مستقیم از زبان حال مرحوم و دوری فراق میگویند از طریق آن، مداحان به بیان احوال و زندگی سخت مردم  و تحمل آنها در مقابل شرایط سخت اشاره می کنند. در مداحی دشتی سوزناک، می‌توان از مضامینی مانند رنج روزگار سخت، نابسامانی ها و محرومیت ها، مسائل اجتماعی و اقتصادی، عدالت و… استفاده کرد. برای انتخاب مضامین، بهتر است از زندگی فرد فوت شده اطلاعات بگیرید تا به دقت از احوال و مشکلات آنها آگاه شوید. پس از انتخاب مضامین، می‌توانید با استفاده از آنها، شعری دشتی سوزناک بنویسید که توانایی بیان زندگی سخت فرد فوت شده را داشته باشد. در نوشتن شعر، می‌توانید از عباراتی استفاده کنید که در محاوره دشتی رایج هستند تا شعر شما برای شنوندگان آسان و قابل فهم باشد. در مداحی دشتی سوزناک، معمولاً از موسیقی و سازهای محلی مانند سه‌تار، تنبور، دوتار، و … استفاده می‌شود. برای جلب توجه شنوندگان، استفاده از سازهای دشتی به عنوان پس زمینه موسیقایی بسیار مؤثر است.

با ما در اینستاگرام همراه باشید

گروه آوا و نوا

گروه آوا و نوا

امتیاز این مطلب
5/5

مطالب جذاب

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.